soMbOnGNyER!!!

Assalamualaikum...hiii!!!

Selamat pagi `-'... Indahkan pagi sabtu, waa pagi yang menyenangkan tapi tidak bagi aku... ::( Aku kena kerja.. eee rasa malas gila pagi ni nak bangun..=.= *kunk x masok keja bangunan taK leh siap pulak... wakakaka :P*.... Okai yer hari nak taip macam karangan sebab aku dapat kritikan yang tak wapa nak membina...kuakuakua... ^^  Ada ke patut hamba Allah ni cakap ' Boleh tak tolong cerita bagi panjang lagi?? Citer dah nak sampai klimaks dah tapi aleh2 ending dya cam  tu jer' ... hey parayapa, kalau nak baca panjang - panjang nuh baca la novel,, dya ingat aku ni Aisya Sofea, SiTI Hasmizah, Damya Hamna yang nak mengarang panjang-panjang... hahahaha...ee sabo je la... =D.. Yang paling tak menahan dikutuknya lagu background blog aku.. hey parayapa ni lagu aku ngan cr kot... wakakakakaka... Okai disebabkan "pujian" tu, aku tukar lagu Muara Hati kepada Everything I Need...haa ni lagu tema aku ngan   *emm garu kepala sambil pikir* ah ngan sapa - sapa je la... hahahaha... o.O.



Ni la orangnya yang selalu memberi kritikan yang tak wapa nak membina.. wakakaka.....


Nak ambik kesempatan nak tunjuk anak aku yang paling nakal gilarrrrr, NIK ALIA NATASYA.. jenuh melayan..-.-

dah macam nak menyanyi laguNegaraku dah... hahahahaha
 >.<


Okay stop pasal membebel!! heheehe,, lupa pulak nak cakap tajuk ari ni...*asyik bebenor membebel* Hari ni aku sebagai adik yang tak berapa nak penyayang dan prihatin terhadap kakaknya ingin mewakili meluahkan perasaan.. hahahaha... Emm kesian kak da kena cop sebagai SOMBONG!!.. wakakaka.. kesian la sangat...Hampa taw balik ja kerja teros tanya aku cam ni    "kak da sombong ka atak??"  " muka kak da nampak sangat ka sombong?"....  Adooiii letih habaq hang nak jawab soalan yang sama dari petang sampai malam..*sampai mata aku pejam larr..*  Tapi aku layan je lar, kunk sat g aku dah x boleh wat loan.. ni lar satu - satunya bank yang aku pinjam tak kena bayar balik... hahahahahaha ><










Nampak tak senyuman manis ni... haa ater cam na la kena cop SOMBONG...  asiiihhyy aku pon tak taw lar.. Okai k.da ni sebenarnya seorang pendidik..  Sangat2 workhorlic dan bagi dya setiap tanggungjawab yang diamanahkan harus ditunaikan dengan jujur dan amanah... dalam erti kata lain skema + nerd... heheheehe..   Tegas dalam hal - hal yang melibatkan kerja ni.. Nampak je muka naif cam ni tapi sekali hangin keling dya datang,,  fuuhhh ketaq jugak la lutut ni.. 




Maybe dikatakan SOMBONG sebab kurang senyum..  Tapi dipikir - pikirkan balik takkan la tengah jalan sorang2 nak renyih, takkan la tengah drive nak kena merenyih kat trafiic light baru dikatakan tidak SOMBONG..  salah ni pemahaman orang disekeliling..   Dekati ---> Berkenalan ---> Berkawan ---> then baru judge sama ada sombong ke tak..  Ni tak men sebat ja nak kata kat orang...  Ada ja nak komplain ni tak kena nu tak kena.. Hey hellooOo!! nobody is born to be prefect okehyy!!  Dah nak wat cam mana stail muka cam tu, xkan la disebabkan nak puaskan hati semua orang nak kena pi Korea wat pembedahan plastik jadi muka cam Yoona (gg), Bora... *Kunk sat g Lee Min Ho 'tersangkut' pulak... wakakakaaka... *






haa ni dah terlebih la pulak mesraaa.. dah macam iklan fresh & white dah.. hahaha
:P






okeyyy!! macam ni cun!!hahaha.. baru la x sombong 


Hidup ni biasalah pelbagai asam garam yang terpaksa dilalui kalau nak wat kebaikan... Oleh itu, kesabaran dan keikhlasan yang tinggi perlu ada dalam diri masing2... Cer nak wat jahat confirm2 senang jer...  So ni lah cabaran seorang pendidik di mana bukan sahaja mendidik anak2 tapi terpaksa mengubah mentaliti2 yang tidak brubah seiring dengan arus pemodenan negara.. Negara kita pon dah maju *siap ada Legoland, yang pertama di Asia Tenggara* takkan la pemikiran  kita masih lagi 'katak di bawah tempurung'... Maw kata kalo bab2 fesyen, laju ja tapi bab2 len lembab mengalahkan kura2.....









Akhir kata, *dah macam karangan spm dah* hargailah para pendidik di luar sana kerana mereka sedaya upaya memberikan yang terbaik.. Bukannya pujian atau penghargaan yang diharapkan atau diraikan.. Cukuplah sekadar dengan menghormati dan menghargai segala usaha mereka untuk memberi didikan yang baik kepada anak2... perrgghhh cayalah syuhada!!*renyih sorang2* wakakakakaka..




>3LOL>3

No comments:

Post a Comment