KAMBING a.k.a GOAT

assalamualaikum... hiiii


Rindu gila nak update blog .. Siyesly aku pon x taw apa yang hari2 aku wat sampai x sempat nak update ... bajet cam handle projek berjuta an padahai hareeeemmmmmm  tak pon macam ada anak 10 orang nak kena jaga an ?? .... hehehe 0-0 * Nampak tak kepropaanganza aku..* hahaha ... emm tak payah uji akal memang propa ja lebih..... :P

Mmmm nak cakap apa yer kali ni ??? jap nak pikir ... Haaa nak share ngan korang pasal KHASIAT DAGING KAMBING ....  Sahih tak taw an khasiat dya ??  Ater kome asyik bebenor nyebut 'busuk cam kambing' tak pon ' senyum kambing' ... hahahahahaha...... 
Cam gini haa.... :p .... 



tomey an?? ~_^


Wat muka tomey tu tak bagi orang sembelih la tu .... hahahahahahaha .... ^.^...  Ada la hamba Allah minat gilar dengan daging kambing ni ..  Aku pon nek heran jugak la cam na leh suka daging kambing ni ...  Aku makan sakit kepala kot der .. ***** berbintang - bintang aku dapat ... emm dasar tapak sulaiman toi ..~_^ hahahahaha ...  So aku pon search la kat internet ala cam biasa  keja kan tak ada ....  hahahaha T.T.....

Rupa- rupanya daging kambing ni banyak manfaat dya .... *emm patut la Patrick suka* Antaranya, dapat memanaskan badan ... Kome2 taw kat negara China , kambing ni memang fav. dya orang waktu sejuk .... emm memang tak la kat Malaysia ,, bukannya ada musim sejuk pon ... poyo je lebih .. kuakuakua :P ... 

Daging dya jugak baik untuk mengatasi masalah jantung ... Daging kambing ni lebih mudah dihadam dan mempunyai rendah kalori .... * Yang ni sesuai la untuk orang yang menjaga kesihatan * ....


nasi arab ler ....  (^_^)

emm sedap an ?? aishhyyy kecur liur la pulak!!!!! 

Pencegah darah tinggi dan obesiti ... Yang ni aku macam pelik ... anchaner boleh cegah pulak sedangkan selalu kita dengar orang yang ada darah tinggi tak leh makan ???..  aishhyyy ..  
was2 aku .. hahahaha...

Ni penjelasan dya :


Kolestrol kambing boleh menguraikan kolestrol dalam darah yang menjadi punca kepada penyakit darah tinggi. Kolestrol kambing yang menguraikan darah yang tercemar dengan kolestrol tepu akan menyebabkan isipadu darah meningkat. Pesakit darah tinggi yang mengambil daging kambing akan mengalami gejala penguraian akibat peningkatan isipadu darah seperti pening. 

Walaupun daging kambing bertindak sebagai pengurai protein yang terbaik, tetapi pesakit darah tinggi yang tidak tahan dengan kesan pembongkaran penguraian ini dinasihatkan agar tidak mengambil daging kambing sebagai terapi. Tetapi bagi mereka yang tidak mengalami masalah tekanan darah tinggi dinasihatkan agar mengamalkan pemakanan daging kambing untuk mengelakkan penyakit darah tinggi. 

Lemak di bawah permukaan kulit terbentuk akibat kolestrol yang gagal dicerna oleh hati. Ia akan menyebabkan masalah obesiti (kegemukan) jika terdapat dalam jumlah yang banyak. Pesakit obesiti yang mengambil daging kambing akan mengalami masalah tekanan darah yang tidak stabil dan turut mengalami pening kepala akibat kesan pembongkaran kolestrol tepu oleh kolestrol kambing. Selain itu, daging kambing akan membakar lemak yang berlebihan dalam badan. Kesan pembakaran lemak akan mengakibatkan gejala pembongkaran seperti panas badan, berpeluh dan telinga berdengung.

#copy paste yer maklumat ni.... >.<

emm okai banyak lagi khasiat daging kambing ni ,, antaranya mencantikkan kulit dan dikatakan boleh meningkatkan rasa kasih sayang .. Haa yang paling penting daging kambing ni merupakan makanan kegemaran Rasulullah s.a.w . ... 




Okai la kome penat dah membongak ngan kome2 semua ... 
hahahaha ... 
Nanti ada masa kita membongak lagi yer ...
 hahahaha >_^






>3LOL>3


No comments:

Post a Comment