CINTA USIA

assalamualaikum!! Hii semua!!

Salam Jumaat. *Orang lain sibuk pergi masjid, yang aku terhegeh hegeh depan lp ni. heheheehehe..* Aku cuma nak share tentang CINTA USIA. Normal bila lelaki berusia berkawan dengan perempuan muda tapi bila perempuan berusia berkawan dengan lelaki muda, haa yang tu dah jadi paranormal dah. hahahaha.. Memang payah bercinta tapi tak direstui oleh orang sekeliling. Memang menyakitkan kan?? *asal aku boleh tahu lak rasa dya cam na? aishy!! nampak benor propa.. haha*



Cinta Usia ini dah jadi macam trend kan? Hurmm entah lah nak cakap apa, kalau dah jodoh nak buat macam mana kan? Tapi bagi pendapat aku, bukan usia yang menjadi penentu kebahagiaan. Yang mencorakkan perkahwinan kita ialah sikap diri sendiri dengan tanggungjawab dan kesedaran masing2 demi kebahagiaan.

Ciri2 yang perlu dalam CINTA USIA ni ialah :

  1. ikhlas - terima kelemahan dan kekurangan. Bukan kerana kebendaan mahupun paras rupa kerana   semua itu tak kekal.
  2. sabar- untuk memastikan setiap perbezaan dapat diatasi.
  3. Jangan cepat melenting - perlu berbincang untuk mencari jalan penyelesaian untuk setiap masalah.
  4. Jangan mencari siapa salah - tapi sebaliknya sama2 mencari kelemahan dan perbaiki kekurangan yang ada.
<3Insyaallah mahligai yang dibina nescaya akan bahagia.<3
 
haa kan dah bahagia!!


Tapi sebenarnya kan CINTA USIA ni, agak bahaya pada wanita. its okay bila both ada kewangan yang mantap. Tapi kalo setakat perempuan ja yang belanja semua, haa kan dah sakit wania tu. Yang lelaki tu sedap ja. Aku memang tak boleh kalo benda ni berlaku depan aku. And satu benda wahai wanita semua, jangan lah kita jatuh cinta dekat seseorang tu sampai buta untuk menilai mana satu kaca mana satu permata. Jangan sampai kita menyesali dengan sesebuah perkahwinan. Berfikirlah dengan sewajarnya. kan??

ok semua aku choaw dulu yer. lapo pulak. makan lu jom!!! 
salam semua..  (^.^) 

No comments:

Post a Comment