wanita VS tidur



assalamualaikum semua!!!

Hari ni besday kawan aku. Genap umoq dya 21 tahun. "hepy besday anak pak alias, wish u have d luck of d year n satu lagi #ily" hahahaha jiwang pulak.. *sory x leh upload gambo sebab internet down*

 Pagi yang mulia ni, aku nak share ngan korang semua pasal "TIDUR" a.k.a pengsan seketika.. hahahahaha okai jujurnya aku buat entri ni sebab aku selalu membuta sampai tak ingat dunia. Entah pasai apa selalu macam tu,, aishy naik pening aku. So aku pun search la kat kitab peneman setia aku iaitu tak lain tak bukan "google" la.. hahahaha.. So hasil siasatan aku ala2 detective conan tak berapa nak conan sangat.. hehehehe

Menurut kajian ahli-ahli sains di Universiti Duke, ramai wanita mengalami kemurungan, kemarahan dan permusuhan di awal pagi berbanding lelaki kerana tidur yang tak cukup. Selain itu, penyakit jantung, masalah psikologi, yang boleh membawa kepada strok. *macam dahsyat ja effect dya*


Mengapa kita perlu tidur lebih??


  1. otak mampu untuk pulih dan membaiki diri sendiri dan oleh itu ia adalah penting bagi kita untuk mempunyai cukup menutup-mata untuk berfungsi secara normal, dan kita wanita perlu tidur sekurang-kurangnya 20 minit lebih daripada lelaki 
  2. kita menggunakan lebih banyak otak sebenar daripada lelaki
Bagaimana mengatasi kekurangan tidur?



  1. mengambil tidur strategik; yang bermakna sama ada 25 minit ATAU 90 minit
  2. Tidur lebih



Source: News.com.au, The Telegraph

Ternyata wanita lebih memerlukan tidur berbanding lelaki. So lepas ni ada la point kalau Cik Pah a.k.a mak marah aku kalau tidoq sampai tak ingat nak bangun. hehehehe... *tutup mulut sebab menguap* haa namapak tak penanda dia,, suruh lena la tu.. hahahaha

adioooossss semua, nanti jumpa lagi...
assalamualaikum semua
bak kata alif raja lawak 7
"ular lidi ular sawa, 
syuhada sayang semua"
kahkahakahakahkakahkahkah

No comments:

Post a Comment