LimpahiNya Dengan Kesyukuran


Salam semua

Kesukaran yang dialami adalah satu ujian, bukannya musibah. Itulah tanda kasih sayang Allah kepada hambanya yang disayangi.. Tabahlah menghadapinya, telanlah ia walaupun sepahit mana pun.. Hadapi dengan penuh semangat dan bersyukur, bukannya dengan keluhan..

Oh manusia, itulah saja yang mampu dilakukan ketika diduga.. Rungutan, keluhan, mempersoalkan takdir dan tidak berani menghadapi kenyataan.. Sukar untuk berpijak di bumi yang nyata.. Masih lagi sombong dengan Sang Pencipta.. Masih lagi jauh dengan Pemilik Alam Semesta.. Masih degil untuk bersujud pada yang Satu..

Tidak adakah segelintir rasa bersyukur atas apa yang dimiliki? Tidak wujudkah keinsafan dalam diri?  Keegoan yang menguasai diri, ketamakan mengongkong nurani, duniawi yang dikejari, akhirat ditinggalkan..
Apa lagi yang ada untuk dijadikan bekalan.. Apa yang ada hanyalah menjarakkan diri daripada Allah s.w.t.. Sudah cukuplah wahai hamba Allah dengan apa yang dilakukan…

Berhentilah melangkah dan lihat sama ada jalan yang dipilih diredhai oleh-Nya.. Andai jalan yang dipilih hitam, maka berundurlah dari jalan hitam dan teruslah melangkah mencari jalan yang yang disinari oleh-Nya…. Moga kita semua diberkati dan dirahmati selalu. –Amin ya rabalalamin-  

2 comments:

  1. thank you... blog awak awesome... saya suka saya suka *gaya mei mei*... hehehe

    ReplyDelete