First of 2014

assalamualaikum..

Hi!! Salam maghrib, Salam 1 Malaysia, Salam bersalaman.. hahahaha.. *macam besa,ayat gua memang vanggang sikit*  Sebelum tu nak good bye to 2013 n welcome to 2014.. (^.^) Hurmm tahun ni gua tak pasang apa pun azam sebab gua taw memang azam gua takkan tercapai.. hahaaha.. So untuk mengelakkan kepala gua penat berfikir tentang azam, gua buat bodoh jer.*wat bodoh tu memang habit gua*.. Gua dah mengamalkan prinsip hidup yang terbaru.. I hold that word..*amboi skiping kau,hahaha* Que sera sera , whenever it be, it will be ..

Actually gua nak share something about health tapi gua kekurangan maklumat lagi, so insya Allah ASAP gua akan gebang ngan hampa semua noh.. Biarkan gua membuat kajian lu n testimoni, dah berkesan baru gua sebarkan.. hihihi.. *ada gaya doktor di situ,hahaha*

Gua cuma sedih sikit r, 2 akak gua dah blah dah dari umah.. Yang tinggai akak gua, gua n 2 orang adik gua.. Sunyi r.. Tidak boleh gebang selalu ngan depa n pawww det depa.. hehehe.. Yang tu yang best... hikhikhik..

Dulu kami semua pernah mintak doa taw supaya kami dok berjauhan.. Yelar bila dekat gaduh ja, ada ja la tak kena.. Yang tu la yang ni la.. macam2 pe"el.. Dialog kami macam ni "KITA NI KENA DOK JAUH BARU HARGAI ANTARA 1 SAMA LEN" Tengok2 Allah dah makbulkan dah.. First yang keluaq kak da.. tup tup angin tak dak ribut pon x dak, kena p Sabah setahun.. Ok, x pa lagi.. tup tup pulak kak na dapat tukar sek p negeri sembilan.. Duduk dengan husband dya.. Baru la terasa betapa sedehhhnyaaa .. itu la mintak lagi bukan2..

Tapi gua sedeh jugak ngan kak na.. Even dya dapat tukar xp still x boleh stay ngan husband dya.. Sebab laki dya dok kat nilai yang dya dok kat Jempol.. Makkk aiihhhh, nak tak nak still kena dok asing.. Sedeh kan.. Maybe dugaan berumah tangga.. Kak na siap pesan lagi ngan gua jangan jadi cikgu macam dya n JANGAN kahwin ngan orang jauh.. hahaha.. pesanan yang last kali tu gua rasa lawak.. gua tanya la pasai pa pulak? gua baru berangan nak ngan orang Filipina ka Indon ka macam Mark Adam@Afgan. hehe *tudia x padan ngan orang, demand macam2, hahaha* Kak na cakap nanti gua akan letih bila bab nak balik kampung n cemuih..

Gua pon cakap la ngan akak gua, jangan isaw gua cari anak tok imam kampung gua.. hahaha.. dekat ja wapa langkah ja.. hahahaha.. Cakap pasai anak tok imam tu, baru gua ingat.. Dya wat gua renyihhh sampai ke kodiang nuhhh.. haha.. Taw dak pasai pa? Sebab dya boleh tanya kat mak gua pasai gua n taw&ingat nama gua.. kahkahkahkahkah.. mawnya gua tak siuman hari tu.. Tu baru dya tanya kalo la dya mai merisik Ya Allah gua tak nak wat apa.. hahaha.. *tudia berangan sampai merisik..perasan tak dak dah..haha*

Whatever it i,s itu semua kan dugaan n ujian dalam idup.. Bak kata pepatah, "bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian".. Hehehe.. Gua doa'kan semoga tahun 2014 adalah tahun yang bertuah untuk hampa semua especially to my lovely familia, member2 n tak lupa untuk dia, hey untuk dia.. hahaha.. *tetiba najwa latif* n untuk diri gua, gua harap gua mampu jadi yang terbaik dalam kerja, family n hamba Allah..

Sebelum tu nak mintak maaf kat Pait n geng sebab x leh join makan2.. Sweet kan depa nak belanja gua sempena birthday gua.. i'm touched!!! hehe.. Tapi tu la gua tak sempat nak siapkan diri utk join.. Sorry yer, maybe next time.. Seriously thank you so much sebab buat gua rasa yang gua ni dihargai n disayangi.. hihihihi..


Okai semua, penat dah gebang.. X larat dah.. Ni pon gua rasa gua gebang terok dah ni..HAPPY NEW YEAR!!


adiooosss
assalamualaikum..


p/s : Gua harap gua bole hilangkan rasa gua kat dya, sebab gua takut sangat nak hadapi kenyataan kalo dya dah ada orang lain.. Dear Allah, if that happen, please give me some piece of strength.. -amin- 

No comments:

Post a Comment